Hoppa till innehåll

Nu är det upp till mig

03 januari 2013
tags:

Förra veckan kom jag ut som kafferostare och jag är överväldigad över den respons jag fick. Tack. Nu är det upp till mig att leverera. Jag håller på att finslipa layout, påsar och etiketter och samtidigt sätta rostprofilerna på kaffet. Det hela går sakta framåt och snart är jag redo att leverera.

Jag vill snabbt svara på två frågor som återkommer från flera håll.

Vad heter jag?

Jag har valt att inte skapa ett fyndigt, fräckt eller fint företagsnamn som jag kan gömma mig bakom. Jag heter Per Nordby och jag är kafferostare. Därför heter mitt företag kafferostare Per Nordby och på påsarna står det rostat av Per Nordby. Jag vill att det ska vara enkelt och tydligt var kaffet kommer ifrån.

Säljer jag till konsument?

Ja, men inte än. Jag börjar med att sälja till restaurang, kafé och butik och jag vill hålla min kundkrets liten för att bättre kunna säkra produkten jag levererar. När tiden är inne kommer jag öppna försäljning till konsument via en webshop, men förhoppningsvis kommer mitt kaffe dyka upp i en kaffebutik nära dig innan dess.

2 kommentarer leave one →
  1. 03 januari 2013 3:58 e m

    Sjukt kul! Ser fram emot alstrerna!

  2. Peter permalink
    06 januari 2013 4:15 e m

    Roligt! Hyr du rosttid på ett befintlig rosteri eller har skaffat en egen rost?

Lämna en kommentar