Skip to content

Nytt utseende på kaffepåsarna!

01 juni 2015

Mina påsar har precis fått ett nytt, uppdaterat utseende. Jag trodde att jag var nöjd med hur mina påsar såg ut. Men så en dag kom Josef, som gör all min design, med ett förslag på hur de kunde bli ännu bättre. Det tog ett tag för mig att inse hur rätt han hade och vi har under några månader jobbat hårt för att hitta en bra lösning för att göra snyggare och mer informativa påsar. Från att tidigare ha skrivit ut och klistrat etiketter på varje påse kommer jag nu få alla framsidor tryckta på ett lokalt screen-tryckeri. Det känns väldigt kul att kunna jobba med en så hantverksbaserad tryckmetod! Framsidan kommer också bli lite mer informativ då böntyp, processmetod och vikt har lyft fram, från att tidigare bara ha varit på baksidan. Vänder du på påsen kommer du även där märka en förändring. Där klistrar jag fortfarande etiketter, men utseendet är bättre strukturerat, smakerna har lyfts fram och språket har bytt till engelska. De första påsarna med det nya utseendet gick ut till kunder redan förra veckan och kan skymtas i Uppsala, Karlstad, Visby, Malmö, Kristenehamn och Göteborg. Ja, snart finns de överallt. Jag tycker verkligen att de nya påsarna är mycket snyggare än de gamla och är otroligt tacksam att jag får jobba med en så begåvad och snygg formgivare som Josef. Men kom ihåg, det är insidan (på kaffepåsen alltså) som räknas.

Eftersom mitt företag sakta men säkert växer så sker det förändringar i mitt rosteri hela tiden. Vissa förändringar är mer påtagliga än andra, och ibland sker förändringar i större omfattning än annars. Det här verkar vara en sån period, så förbered dig på fler nyheter inom kort!

PerNordby_Espresso_PlusMinus

No comments yet

Kommentera

