Skip to content

Mot ny adress!

11 maj 2015

För drygt 2,5 år sedan startade jag upp Kafferostare Per Nordby. Jag fick möjlighet att rosta hos andra rosterier, jag var en kafferostare utan rosteri, och jag kunde sakta bygga mitt företag med små medel. Det är ett bra sätt att börja på men jag känner inte att det blir hållbart i längden. Därför har jag fortsatt att leta efter en lokal som skulle passa mig. Jag trodde aldrig att det skulle dröja över två år för mig att hitta hem men tiden går fort när man har roligt sägs det. Och i vintras fick jag titta på en lokal som fick mig att gå hem och börja räkna. I mars skrev jag på kontraktet och nu sitter jag här, i min egen lokal och jobbar. Från att ha rostat på ett ställe, haft lager på ett annat, koppat på ett tredje och haft kontor hos mina kunder kan jag äntligen samla mig själv och göra allting på ett och samma ställe. Det känns otroligt och väldigt väldigt kul. Det känns också skrämmande.

rosteriet_mars

Såhär såg det blivande rosteriet ut i februari

Just nu är det ganska tomt i det blivande rosteriet. Jag har lite råkaffe, en provrost, en röd soffa och några cyklar i lokalen. De kommande veckorna ska jag bygga packbänkar och skapa arbetsytor för innan maj är över står här en rost. Jag har beställt en 15kg Loring SmartRoast som ligger på båt och snart ankommer till Göteborgs hamn. Jag tror jag har en lång vår och sommar framför mig med mycket arbete men jag får energi av att bygga rosteriet.

rosteriet_maj

Såhär ser det blivande rosteriet ut idag

Att ha en egen adress innebär mycket, men bland annat innebär det att jag framöver kommer ha en plats att hålla kaffeprovningar, föreläsningar och kurser. Det ser jag fram emot!

4 kommentarer leave one →
  1. Petter permalink
    11 maj 2015 8:29 e m

    Det är spännande när längtan bär frukt.
    Det är roligt att se att du tar dig tid med såväl avsmakning som tillväxt.

    Lyckönskningar behövs nog inte för jag är säker på att detta bara är en naturligt steg vad du egentligen var ämnad för.

    Grattis till en fin lokal och början på ditt egna rosteri.

  2. Tiger permalink
    11 maj 2015 8:47 e m

    Det ska bli otroligt trevligt att få hälsa på rosteriet!

  3. Budha permalink
    11 maj 2015 9:27 e m

    Grattis Per!!
    Hope one day I Can come over!!!!

Trackbacks

  1. Crecencio Izaguirre är tillbaka | PER NORDBY

Kommentera

