Skip to content

En ofrivillig paus från skrivandet

05 november 2014

Jag startade den här bloggen den 21 oktober 2009 och har därmed precis missat bloggens 5årsjubileum. Sedan dess har jag gjort sparsamma 214 inlägg som alla på ett eller annat sätt relaterar till kaffe. Jag började skriva för att jag ville dela med mig av de reflektioner jag hade om det jag såg i kaffebranschen. Det snurrade i min skalle och orden behövde komma ut.

För snart två år sedan bytte sidan karaktär och blev, förutom blogg, även platform för mitt nystartade företag, Kafferostare Per Nordby. Utan att jag var medveten om det bytte texterna innehåll från att reflektera över kaffe i stort till att berätta om det jag gjorde i företaget och kaffet jag erbjöd. Företagandet visade sig också kräva tid och energi (…) och den lust jag tidigare lagt på att skriva här gick i stället till att beställa påsar, rosta kaffe, designa etiketter, skypa med producenter och flörta med kunder. Jag har mer och mer att göra i företaget, men det innebär inte att jag har mindre att skriva om. Tvärtom. Trots det har jag inte skrivit något på snart fyra månader. För jag har inte prioriterat den här delen av företaget.

Nu vill jag göra ändring i det. Jag har mycket jag vill dela med mig av, berätta om, diskutera och travestera. Det snurrar fortfarande i min skalle. Jag vill sprida förståelsen om vad kaffe är och göra kunskapsspridning till en del av vad mitt företag står för. Jag vill att fler får möjlighet att dricka gott kaffe och förstå att det finns val bortom mellanrost. Och jag vill börja med en gång. Min ofrivilliga paus från skrivandet är över.

No comments yet

Kommentera

