Skip to content

kafé för en dag? Jajamen!

01 oktober 2013

På fredag kommer jag öppna ett kafé. Men bara för en dag. Jag tar över spakarna i Mahogny-Georges garage på Storgatan 21 i Göteborg för att visa upp mitt nyanlända kaffe från Nicaragua. Jag har fått in kaffe från två gårdar, el Recuerdo och Cerro del Cielo. Jag kommer brygga det ena som espresso och det andra som brygg. Jag serverar kaffet för första gången på fredag. Kalla det vad du vill; premiär, release, kaffesläpp.

Jag har öppet mellan 10-17 och kommer ha bryggkaffe, espresso, äppelmust och lakrits på menyn. Kanske även kanelbullar. Kom förbi, snacka, smaka och köp med en premiärpåse hem.

Jag kommer också hålla kaffeprovningar vid flera tidpunkter. Jag tänker ungefär såhär:

10.00 frukostkoppning – prova kaffet som ska serveras under dagen!

12.30 lunchkoppning – med kaffe från vänner och rostare jag känner…

17.00 AW-koppning – med hela mitt kaffesortiment och efterföljande häng.

OBS! Cykelrabatt = 50% på allt kaffe som serveras. Om du kommer på cykel alltså.

God musik utlovas hela dagen. Kom och häng med mig!

No comments yet

Kommentera

