Skip to content

Chapter One Berlin

15 mars 2013

ChapterOne

I slutet av förra året åkte jag till Berlin för att titta, smaka och känna på allt det goda som staden har att bjuda på. Det sprudlar av energi och kreativitet. Varje bakgård bjuder på en överraskning. En möjligheternas stad. Kaffescenen är ung och växande och jag räknar med att under nästa besök hitta nya pärlor. Ett av de ställen jag kommer återkomma till är Chapter One. En värmande miljö med många snygga detaljer och ett stort utbud av bryggmetoder från rosterier runt om i Tyskland. Men också med kaffe utifrån. Jag trivdes bra där. Så när Nora hörde av sig och ville testa mitt kaffe blev jag glad.

 

espressopasar

 

På beställning rostade jag Santa Maria från Honduras, Hawa Yember från Etiopien och Bella Vista från Guatemala till espresso. Alla tre är starka nog att behålla sin karaktär och visar sin personlighet även tampad och bryggd under tryck. Kaffet finns, under begränsad tid, att smaka på Chapter One. Ännu en anledning att besöka Berlin.

No comments yet

Kommentera

