Skip to content

Mina påsar rymmer 350 gram

08 februari 2013

20130208-142244.jpg

Mina påsar rymmer 350 gram. De flesta andra svenska rosterier packar i antingen 250g eller 500g. Varför gör jag då inte som som andra? Vill jag sticka ut, gå på tvären och skilja mig från mängden?

Till viss del är det så. Eller snarare; jag har inget emot att sticka ut. Men framför allt vill jag inte blint följa strömmen utan att ifrågasätta normen.

Jag utgår från mig själv i det mesta jag gör. När jag köper hem en påse kaffe tycker jag ofta att 250g är för lite, och 500g är för mycket. 350g ligger nånstans däremellan och så fick det bli. Kaffet räcker en stund men hinner inte bli gammalt.

4 kommentarer leave one →
  1. Samuel Linde permalink
    10 februari 2013 6:59 e m

    Tycker det är fullständigt lysande. Återstår att ser vad kunder säger om det, men personligen känns det helrätt.

  2. David K permalink
    04 mars 2013 3:33 e m

    Helt rätt. Känns som 500g förp blir vanligare och vanligare. Man häva i sig Espresso om kaffet ska färskt till slutet 😉

  3. David K permalink
    04 mars 2013 3:34 e m

    måste häva i sig….skulle det stått förståss

  4. Sam permalink
    15 maj 2013 5:10 e m

    Gillar storleken på påsen.

Kommentera

