Skip to content

möt mina kollegor: Jacques Pereira Carneiro, Luis Pedro Zelaya, Crescencio Izaguirre och de 592 medlemmarna av kooperativet Hawa Yember

28 januari 2013

fyrasorter

 

Jag jobbar med kaffe från fyra ursprung. Fyra länder, 595 producenter, fyra smaker. Alla fyra är rostade för brygg. Vilken bryggar du använder lägger jag mig inte i. Varje kaffe har sin rostprofil. Jag antar att du kan kalla det mellanrost om du vill (fast det är en ganska allmän och ointressant benämning). Jag packar kaffet i påsar om 350g. Jag packar bara hela bönor. Jag packar för hand. Kaffet plockas för hand. Prova alla och hitta den du gillar bäst.

One Comment leave one →

Trackbacks

  1. Crescencio!!! | PER NORDBY

Kommentera

