Skip to content

Låt mig presentera: Espresso plus minus 20°

22 januari 2013

Låt mig berätta lite om min espresso.

PerNordby_EspressoPlusMinus20Jag har gjort en espressoblandning som jag kallar plus minus 20°.

Varför namnet? För att jag vill ha en blandning med varierat innehåll men med ständig ursprungsmarkering.

För att förstå vad jag menar föreslår jag att du plockar fram en jordglob. Leta upp ekvatorn. Om du mäter ut 20 breddgrader norr och söder om ekvatorn så har du hittat kaffebältet. Allt kaffe i världen växer här, kring ekvatorn, plus minus 20 grader. Oavsett vad jag stoppar i min blandning så har jag en ursprungsmarkering. (Jag är medveten om att den är väldigt bred). Jag stoppar inte i vad som helst i min blandning och jag kommer givetvis alltid berätta vad blandningen består av. Startversionen av plus minus 20° innehåller 75% Bella Vista, Guatemala och 25% Sao Benedito, Brasilien.

Mer information om espresso plus minus 20° och dess komponenter hittar du i mitt sortiment.

No comments yet

Kommentera

