Skip to content

Nordic Roaster Forum

03 november 2011

Jag gillar den öppenhet som visas på Nordic Roaster Forum. Jag var inte på plats och kunde lyssna på föreläsningarna, men vad gör det när jag kan hitta dom på nätet och även ladda hem presentationerna? Det är grymt, tack NBC för det! Och trots att jag missade det som hände på dagen med föreläsningar och koppningar såg jag till att smita med på dom livsviktiga kvällsaktiviteterna och lyssnade in hur snacket gick. Det är svårt att få med sig på annat sätt än via närvaro men som tur är filmas det inte och läggs ut på nätet.

Utifrån vad jag fattade verkar det ha varit en givande helg. Alla jag pratade med var positiva till att träffas, dela och utbyta idéer. Det finnas ett behov att skapa ett forum för rostare. Det verkar också ha varit positivt att inte ha massa tävlingar med på evenemangen eftersom de lätt skapar en viss spänning mellan de tävlande. Utan tävling blev arenan mer avslappad och naturlig för alla. Jag ser fram emot nästa år och hoppas kunna vara på plats då. Handel verkar bli ett fokus och det är väl inte en dag för tidigt.

No comments yet

Kommentera

