Skip to content

32-åringen som klev ut genom fönstret och försvann

29 augusti 2011

Jag har lämnat ett jobb och en arbetsplats bakom mig där jag trivs väldigt bra. Jag Men jag har ändå valt att gå vidare. När jag började jobba på kafé i Oslo för 11 år sedan var det för att jag gillade fikakulturen. Men när jag upptäckte hantverket bakom en espresso gick jag från att vara kafébiträde till att bli barista. Det drev mig några år. När jag upptäckte råvaran i kvarnen gick jag från att vara barista till att bli rostare. Det drev mig några år. Men nu har jag upptäckt relationen till ursprunget och jag vill veta mer om handel. Jag tar ett steg fram och två steg tillbaka för att gå bakåt i kedjan. Jag har klivit ut genom fönstret. Jag har gjort mig arbetslös men inte sysslolös och får i brist på annat kalla mig för konsult.

3 kommentarer leave one →
  1. Kelly permalink
    29 augusti 2011 6:03 e m

    Per!

    Grattis till det nya livet! Det ska bli spännande att följa med dina framtida äventyr, var de än tar dig!

    Peter

  2. 29 augusti 2011 6:33 e m

    Inte vilken konsult som helst…. En supersnygg konsult. Jag skulle anlita dig any day of the week. Kolla in! Nr 2 från vänster (bredvid Pernilla i hennes skumma ”Jeff” Hoffman utklädnad! )
    Winning Team Sweden (plus mascot Oskar in the middle)

Trackbacks

  1. Kaffesverige blir lite bättre | Brommabo

Kommentera

