Skip to content

Lima coffee crawl

14 juli 2011

En resa som började i mars går mot sitt slut och Lima blir avstamp för hemfärden. Härifrån är det bara att återvända. Jag har ett dygn på mig att upptäcka denna stad som rymmer 8 miljoner människor och deras vardag. Jag kommer inte så långt som till vardagen men bestämmer mig för att hitta ett ställe där jag skulle ha druckit min dagliga kaffe om jag kallat Lima för hem.

Jakten inleds med ett besök på Astrid & Gaston som tillagar majs på sätt som får mig att tro det faktiskt vore lyx. Restaurangbesöket är allt annat än vardag, men jag hade gärna gått dit igen om jag hade råd och möjlighet. Dom serverar frukter jag aldrig har sett och fiskar jag inte kan namnet på och allt är en upplevelse. Men kaffet som söks har dom inte.

Det hittar jag däremot på Café Verde. K.C. O’Keefe som äger cafét vet vad han gör. Läs hans blogg. Rosten står bakom en glasvägg, espresson är lite för färsk men ändå god. jag sitter ett tag och tar en påtår, v60 åker fram, jag dricker brygg som om jag vore hemma. Vardagen lockar, hit skulle jag gå igen.

No comments yet

Kommentera

