Skip to content

Madrid

20 mars 2011
tags:

Jag ska till Colombia. Som en bonus på vägen har jag en natt i Madrid och jag försöker utnyttja den på bästa sätt.

Det händer  att jag får frågan om var man ska dricka kaffe när man är i Madrid. I många städer kan jag ange en bar och en gata, men Spanien är ett svart hål när det kommer till kaffe. Jag tycker att man kan låta bli kaffet helt här. Det viktiga för mig är inte att få dricka kaffe på varje plats jag besöker. Jag gillar barkulturen och livet som vi i Sverige har på caféer. Men i Spanien får du inte den upplevelsen över en kaffe utan över tapas och vin. Så om du är i Madrid, strunta i kaffet och lukta dig fram efter var livet är.

No comments yet

Kommentera

