Skip to content

vad är grejen med kaffemarknaden?

17 mars 2011
tags: ,

Jag har skrivit om kaffepriset tidigare. Jag förstod mer om hur marknaden fungerar i dagens turbulens när jag var i Indien. Jag lärde mig hur vi som rostare kan jobba med den och utnyttja den till det bättre tack vare Andrew Hertzel’s föredrag på seminariedagen innan Barista Cup. Men vi vet ju att en bild säger mer än förtitusenmiljarder ord, och jag tycker att det här illustrationen om ”vad grejen med kaffemarknaden är” från Counter Culture var så fint och tydligt att jag ville posta om den, även om jag hittade den på omvägar. Frågor på det?

No comments yet

Kommentera

