Skip to content

Etiopien, igen.

24 oktober 2010

Innan sommaren stannade jag i Addis Abeba på väg till Rwanda, men jag fick aldrig chans att se resten av detta fantastiska land. Jag har tur som får en andra möjlighet. I morgon vaknar jag i Addis igen och ska åka runt i Sidamo och Yirgacheffe i södra Etiopien under en veckas tid och besöka producenter och diskutera kaffe där dom vet vad kaffe är.

Efter Etiopien åker jag till Kampala i Uganda för att träffa folket på Uganda Coffee Development Authority och därefter drar jag till Nairobi för att springa runt bland några gårdar i Meru och Kirinyanga med några av världens bästa löpare. Bilder kommer när jag är hemma igen.

One Comment leave one →
  1. 24 oktober 2010 5:03 e m

    Oh! Trevlig resa Per, hoppas att du inte stannar för gott!

Kommentera

