Skip to content

Märtas mikro-projekts del 1

07 augusti 2010
tags:

För ett tag sen fick jag ett samtal till rosteriet och rösten i telefonen presenterade sig som Märta.

Märta förklarade ivrigt för mig att hon hade en kaffeplanta hemma, och nu hade hon oväntat fått fina röda bär på sin buske. Märta hade fått skörd förut och hjälp med hur hon skulle gå tillväga för att torka och rosta kaffet. Problemet vad att hon hade glömt hur hon hade gjort. Det var där jag kom in i bilden. Kanske jag hade något tips?

Jag tänkte efter en stund och försökte sedan enkelt förklara hur man gör för att skala och torka kaffebönorna. Jag avslutade med att säga att det gick bra att komma till mig med kaffet när det väl var processat så kunde jag hjälpa till med rostningen. Det kändes som en lätt sak att erbjuda och hon tackade glatt för tips och rosterbjudandet.

Jag skulle alltså få äran att inte bara rosta kaffet utan även torka det. Så jag tackade igen och sa att jag skulle höra av mig när kaffet var klart.

Jag vet inte vem som är mest spänd, Märta eller jag, men jag hoppas kunna ge hennes kaffe en värdig behandling. Fortsättning följer…

No comments yet

Kommentera

