Skip to content

flygtimmar

15 mars 2010
tags: ,

Jag är uppe i över två tusen (2000) timmar vid rosten. När jag började rosta för snart tre år sedan kunde jag kaffe, trodde jag. Som barista kunde jag brygga en bra espresso. Och jag hade mycket teori i bagaget, men det hjälpte mig bara till viss del. Rostningen är ett hantverk och för att kunna rosta måste du lära känna och läsa av kaffet. För att rosta var jag tvungen att ha rostat, jag behövde erfarenhet. Det har jag nu.

2 kommentarer leave one →
  1. 15 mars 2010 9:48 e m

    Inte undra på att resultatet blir så bra då.

  2. Per Nordby permalink
    16 mars 2010 9:20 f m

    tack mamma.

Kommentera

