Skip to content

Retro 2010

29 december 2009
tags: ,

Mina kunskaper inom tasseografi är något begränsad men jag tror ändå att jag kan se framför mig ett år där gammalt kommer tillbaka. Själv går jag redan stolt omkring med min gamla walkman med nya blandband och upplever musiken på ett helt nytt sätt. Uppdelningen i A- och B-sida ger något till lyssnaren som ingen ljudkvalité kan ersätta. Och blandbandets begränsade och exakta lagringskapacitet gör att urvalet måste vara noga genomtänkt; en ganska stor utmaning i dagens enorma utbud. När jag gjorde ett blandband häromdan (mitt första sen 90talet) så märkte jag att jag tappat min förmåga att läsa av hur många minuter det var kvar på bandet. Jag hade glömt hur svårt det var att få in låtar precist på varje sida. Men när bandet väl är klart så är det bara att slappna av och lyssna.

No comments yet

Kommentera

