Skip to content

det är nu som är nu

30 november 2009
tags: , , ,

Jag har farit runt i nordamerika i två och en halv vecka och varit hälsosamt långt från datorer under nästan hela resan. Jag har också druckit ofantliga mängder kaffe, ätit otroligt god mat och träffat fantastiska människor. Jag har besökt caféer, restauranger, delibutiker, rosterier och barer. Jag får återkomma med mer detaljer, men kan börja med en kort betraktelse:

Om jag hade gjort samma resa för ett år sen hade jag missat hälften av det jag såg, åt och smakade. Hade jag gjort resan för sex månader sen skulle jag fortfarande ha missat en massa. Hade jag gjort resan för 1 månad sen hade flera ställen inte öppnat än.
Och det är bra ställen som öppnar, med höga ambitioner, bra service, snygga lokaler och råvarofokus. Det händer alltså saker på marknaden. Det är nu som är nu.

One Comment leave one →
  1. Josef permalink
    30 november 2009 10:31 f m

    Låter rätt och riktigt Per, ser fram mot att höra och se mer från resan!

Kommentera

