Skip to content

Jag hade glömt

03 november 2009
tags: ,

Det var inte så länge sen jag stod där och skulle rosta för första gången. Jag minns hur nervös jag var. Inte för att det kunde gå fel, utan för att det var nytt. Lite som första skoldagen. Jag minns hur jag innan dess alltid tog chansen att besöka ett rosteri och se vad som händer bakom, i produktionen. Jag minns att jag var nyfiken. Vad gör dom egentligen i rosteriet, hur går det till? Och rosten, som jag inte förstod mig på, stod som tagen från professor Baltazar och bara lockade med sina möjligheter.  Jag vet inte vad det var som lockade, men nånting var det.

Nu har jag rostat i över två år. Jag vet vad man gör i rosteriet, och jag vet hur det går till. Visst, jag lär mig fortfarande mycket nytt och jag vet att jag har ett grymt bra jobb. Och jag provar hela tiden nya sätt att dra en rostkurva, men jag ser inte längre oförstående på rosten. Jag känner den. Och jag har glömt spänningen som den ger, som många fortfarande känner. I går fick jag besök i rosteriet, och jag blev påmind. Det var grymt trevlig! Gott att bara hänga i rosteriet och snacka, dela med sig, och få mycket i utbyte.

No comments yet

Kommentera

