Skip to content

Milano

27 oktober 2009
tags: ,

Milano

Staden.
Jag har aldrig varit i Milano förut. Jag hade inte så höga förväntningar eftersom jag bara har hört att det är en stor industristad, men den delen jag hann se tyckte jag om. Jag återvänder gärna hit för att faktiskt besöka staden.

Mässan.
Anledningen till mitt besök i Milano var Host-mässan. Mest för inspiration.
Jag visste att den var stor men jag blev ändå tagen. Under mina två dagar där besökte jag bara en av mässhallarna, och fler hallar hade inte mina ben klarat av.  Och hade jag inte haft flera espressobarer att pausa i med vänner som serverade gott kaffe i flera montrar så vet jag inte om jag hade klarat ens så mycket.

Folket.
För det är folket som gör det. Jag hade kunnat klara mig utan mässan och bara gå på festerna och fått lika många värdefulla kontakter som jag  fick nu. Men då hade jag missat många möten med nya vänner och nya tankar. Mässan var bra, Milano var bra.

No comments yet

Kommentera

